printHeader

Website

Ga voor de optimalisatie van uw website en word sterker online

Website optimalisatie is een noodzaak voor uw naamsbekendheid, bereik én Google

Om uw bedrijfswebsite op de juiste manier te optimaliseren, dient u te kijken naar meerdere aspecten. Voorbeelden zijn html-tags, tussentitels, metabeschrijvingen enzovoort. Weet wel dat het niet blijft bij de technische kant van het SEO verhaal. Uw digitale platformen geregeld bijwerken is iets wat ook in de content en de lay-out tot uiting komt. Simpel is dat niet. De eerste stap? Die zet u met onze up-to-date SEO tool: optimaliseer elke dag 1 keer gratis uw website en ontdek de juiste keywords en meer handige tips voor uw website!

U hebt hier zelf niet veel kaas van gegeten? Geen zorgen. We bezorgen u graag een gratis en vrijblijvende offerte + analyse van uw website, voor alle relevante keywords.

 

Klik hier voor uw gratis offerte

 

Liever zelf kennis verzamelen over zoekmachineoptimalisatie? U kunt altijd teruggrijpen naar onze nieuwsbrief. Schrijf u in, en u ontvangt telkens verrassende tips die u moeiteloos kunt omzetten naar de praktijk voor het online succes van uw bedrijf!. Een aanrader!

Optimaliseer uw website met een duidelijke structuur en met nog duidelijkere webcontent

Voor zoekmachine optimalisatie of SEO (Search Engine Optimization) is het belangrijk dat uw website in een overzichtelijke structuur wordt gegoten. Dat is niet alleen goed voor mensen die uw website bezoeken, ook om hen sneller te laten converteren. Tenslotte is dat het echte doel, nietwaar? Ervoor zorgen dat uw bezoekers klanten worden en dat ook blijven? Met een gestructureerde site gaat dat vanzelf! Zo speelt u op zeker dat de zoekmotoren inhoudelijke elementen - uw tekst - sneller vinden en opnemen in de resultaten. En dat is hoe u met uw bedrijf een hogere ranking behaalt!

Converteren: wat doet het voor uw website?

Conversie staat eigenlijk voor uw bezoekers die de gewenste handeling uitvoeren op uw website. Enkele voorbeelden op een rij:

  • Contact opnemen met uw bedrijf door bijvoorbeeld een formulier in te vullen
  • Zich aanmelden op uw nieuwsbrief
  • Een bepaald bestand downloaden, zoals een verkoopbrochure of een whitepaper
  • Rechtstreeks uw producten of diensten online bestellen, bijvoorbeeld door een demo aan te vragen of een bestelling te doen op de webshop

Zo ziet u maar: het boosten van uw website, gericht op bezoekers met een welbepaald doel voor ogen is de beste online investering voor uw onderneming. Zeker omdat het rendeert op korte en lange termijn. Uiteindelijk resulteert conversie in meer winst.

Geïnteresseerd in een offerte? Wij analyseren gratis en vrijblijvend uw website en bepalen via Google welke keywords relevant zijn voor uw bedrijfsactiviteit.

 

Vraag hier uw gratis offerte aan

 

Conversie opwekken? Dat gebeurt in 3 belangrijke fases. Lees snel verder!

1. Voorbereiden op de (online) aankoop van een potentiële klant
Website optimalisatie betekent ook dat internetgebruikers gemakkelijk informatie vinden op uw bedrijfswebsite. Daarenboven is een aanzienlijke hoeveelheid empathie vereist. Met de juiste inhoudelijke elementen kunt u uw website in een handomdraai optimaliseren en ervoor zorgen dat uw doelpubliek in de juiste stemming geraakt. Kleine zaken spelen contentgewijs al een grote rol. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van 'u' of 'je'. Bestaat uw doelgroep uit voornamelijk advocaten en artsen, is 'u' gebruikelijk. Benadert u hoofdzakelijk studenten die op zoek zijn naar een kot, kiest u dan weer beter het gebruik van 'je'.

Toch blijft het technische aspect onmisbaar in elke site. Niet alleen op vlak van gebruiksvriendelijkheid: in termen van zoekmachine-optimalisatie in combinatie met SEO dient uw website qua structuur ook vlot naar de gewenste pagina te leiden. En dat brengt ons bij het boosten van uw website om een aankoop op te wekken.

2. Uw website optimaliseren om een aankoop te beïnvloeden
Gebruik traditionele verkoopstechnieken, en u trekt een hoop bezoekers over de streep om nog sneller hun e-mailadres achter te laten of een gadget aan te kopen in uw online shop. Misschien zelfs nog sneller dan ze aanvankelijk van plan waren. En dat kan een belangrijk concurrentieel voordeel creëren. Want ondanks het feit dat het web bol staat van tips over SEO en dergelijke, zijn er heel wat spelers die hier geen rekening mee houden.

3. Met uw site de uiteindelijke (online of offline) koop sluiten
Duidelijke call-to-action buttons zijn een gevestigde waarde in de wereld van zoekmachine optimalisatie en conversie. Creativiteit laat u bij actieknoppen best achterwege. Anders loopt u het gevaar dat uw buttons zo creatief zijn dat het verwarring zaait. En u wilt net communiceren welk voordeel een bepaalde handeling van uw klant hem oplevert!

Wij weten wat een zoekmachine wil en geven u advies, specifiek van toepassing op uw business. Schrijf u snel in voor onze gratis nieuwsbrief en ontvang onze vernieuwende trendtips en inzichten over 'all things online' rechtstreeks in uw inbox! Mailen kan ook naar info@seopageoptimizer.vlaanderen. Gaat u liever voor de snelle weg, staan we u graag te woord op +32 3 641 66 83. Of vraag online uw gratis en vrijblijvende offerte aan:

 

Gratis offerte en analyse van uw website

 

En wat als u met uw website optimalisatie in Google al met kop en schouders uitsteekt boven alle andere websites, uw concurrenten?

Dan bent u goed bezig. Let wel: uw site optimaliseren voor zoekmachines is geen eenmalige activiteit. Om ervoor te zorgen dat uw eigen website blijft uitblinken in elke zoekmachine (maar vooral Google), zijn een regelmatige monitoring en voldoende optimalisaties vereist. Hierover vindt u meer info terug onderaan deze tekst.

Voor doorgewinterde SEO kenners is Keyboost alvast een handig instrument: probeer de tool vandaag uit en laat uw site stijgen in de zoekmachine voor een welbepaalde zoekopdracht. U weet het: resultaten gegarandeerd!

Uw bedrijfswebsite optimaliseren, SEO en SEA gaan hand in hand

Voor uw website optimalisatie bekijken we verschillende facetten van uw website. De performantie is belangrijk. Dus aan het kleinste ding waarin uw website kan verbeteren, passen we een mouw. Conversie is geen tussenstop, het is een einddoel. Op basis van cijfermateriaal en rapportages over alles wat te maken heeft met SEO, zult u zien dat uw website een steeds hogere ranking krijgt in de zoekrsultaten. Is het doel van de website wel voldoende duidelijk? Krijgt een bezoeker smakelijke content voorgekauwd? Is de inhoud zo sterk dat zijn vertrouwen voldoende wordt gesterkt? Allemaal zaken waarbij SEO de brug slaat naar SEA. Om ervoor te zorgen dat uw bezoekers converteren, zorgt u best voor een krachtige call-to-action knop.

Op basis van uw bestaande website optimalisaties uitvoeren is geen eitje. Doet u het op de foute manier, zit u al snel met de gebakken peren. Doe aan website optimalisatie met de SEO Page optimizer tool, die aangeeft waar verbetering mogelijk is en hoe u dit snel en efficiënt toepast op uw site.

Content tip om te onthouden - denk aan micromomenten van potentiële klanten

Micromomenten? Inderdaad. Vandaag de dag is de customer journey veranderd. Daarmee bedoelen we: het traject dat een bezoeker online aflegt om tot bij een bepaald product of service te komen op uw bedrijfswebsite. Vaak weet de consument al waarnaar hij op zoek is alvorens hij in uw fysieke winkel of op uw site vertoeft. Wilt een persoon voorzien in zijn behoeften, is de kans groot dat hij vanuit de zetel naar zijn smartphone grijpt. Op zoek naar een oplossing via Google waarbij elke seconde telt. Een kleine titel of een ander inhoudelijk element kan ervoor zorgen dat hij uw bedrijf wegklikt. Of net doorklikt, wat uw doel uiteraard is. Misschien vergelijken ze uw bedrijf zelfs met uw concurrenten. Om zo een gefundeerde beslissing te maken. Natuurlijk wilt u die eerste keuze zijn. En dat ook blijven.

Hoe u hier nu op inspeelt? Heel eenvoudig: houd het kort en krachtig. Wees relevant. Denk aan klantvriendelijke copywriting, maar ook aan SEO vriendelijke content. Ontdek hoe website optimalisatie met SEO Page optimizer uw bedrijf voortdurend kan versterken en hoe dit uw winst in een mum van tijd zal verhogen.

Optimaliseer uw website ook voor smartphones, dan wordt elke zoekmachine meteen verliefd op uw site

U weet dat de smartphone een kleiner scherm heeft in vergelijking met de traditionele computers en laptops van vandaag. Vandaar dat elke zoekmachine een aangepast design vraagt voor mobiele web browsers (bijvoorbeeld Google Chrome).

Tip:

Ga voor een 'less is more' aanpak en zorg voor een eenvoudig design. Gebruik één enkele kolom, zodat internetgebruikers niet naar links en rechts hoeven te scrollen. Moeten zij voortdurend 'pingpongen', dat zullen ze uw website snel verlaten. Ook vermijdt u beter een overdosis aan informatie op uw site. Zoiets komt snel slordig over, wat nefast werkt voor uw online imago. Houdt u hier rekening mee, en zorgt u daarnaast voor een gebruiksvriendelijke navigatie? Dan zijn zoekmachines zoals Google al helemaal verkocht. Ja, ook dat navigatieproces is belangrijk. Een bezoeker moet snel kunnen vinden wat hij zoekt. Grote call-to-action knoppen, klikbare afbeeldingen of linkbuilding kunnen daarbij een grote hulp zijn.

Kent u het wel en wee van search engine optimization en advertising? Laat uw website stijgen in de Google zoekmachine met Keyboost, een speciaal ontworpen SEA tool voor website optimalisatie waarmee uw bedrijf sneller wordt opgemerkt.

Wilt u meteen een gratis analyse van uw website, zodat u weet voor welke keywords die goed scoort bij Google en voor welke er nog werk aan de winkel is?

 

Vraag hier uw gratis offerte aan

 

Online actief zijn én zich bezig houden met website optimalisatie staat gelijk aan een blijvende activiteit

Ja, u kunt uw website 1 keer optimaliseren en er vervolgens niet meer naar omkijken. Maar wat haalt u er dan uit? Voor een geslaagde ROI moet u bijbenen met de laatste trends en ontwikkelingen van Google. Al is het geen fluitje van een cent om naast uw bedrijfsactiviteiten u te bekommeren om uw aanwezigheid op het web. Naast straffe online tools bieden we u onze jarenlange expertise en de nodige passie, uw garantie voor zichtbare resultaten. Op korte én lange termijn. Krijgt u die expertise liever gewoon in uw mailbox? Abonneer u online op onze gratis nieuwsbrief en ontvang een reeks website optimalisatie tips and tricks die u de weg leiden. Naar online succes voor uw website!

Klaar om van start te gaan? Begin met uw eerste website optimalisatie via SEO Page optimizer, die u 1 keer per dag helemaal gratis kunt gebruiken om uw sites te optimaliseren.